Saturday, June 20, 2009

Jordans Response To Swine Flu



As swine flu cases outbreak in Jordan, there is obviously going to be some gossip about it from your average Jordanians. Here are what I guess will be some quotes about swine flu from special types of Jordanians. I have written them in Arabic so I don't transliterate them and lose all meaning.

"نعم؟ إنفلونزا الخنازير؟ إيش هاظ؟ ولا؟ لاتكون بتسب علي؟ والله لأورجيك يإبن الـ" – the dumb teenager's response

"لا يجوز توخي الحذر من هذا المرض لأنه من الله و هو سيحمينا من كل الأمراض و بدون أن نفعل أي شيء، ومن لم يقتنع سيعد كافرا وسيرجم حتى الموت " – the extreme sheikh's response

"يا زلمه أنا أصلا صار معاي هذا المرض من ألف سنه و والله إزهقتوا و جسمي إتعود عليه" – the village idiot response

"يا ويلي الله يستر إمبارح شعرت بإرتفاع ضغطي و أظن أنو صار معاي المرض، من يوم ما قربت من البسه الميته في الشارع الأسبوع الماضي" – the paranoid's response

"والله هذه من علامات الساعة و جائني فلان في منامي و أخبرني أن هناك واحده مسخها الله إلى دجاجة مسلوخة بسبب عصيان الله" – the young annoying sheikh's response

"ولك يا عمي أنا ما بصيبني أي مرظ منشان أنا أبوللمرظ، ولك أنا المرظ بنفسو، ولك أنا الدواوين الصح، أوووو" – the taxi driver's response

"والله المرض كللو إشاعة إكبيره معمولة من الحكومة منشان يرفعوا سعر الدجاج و اللحم، والله كنت عارف من زمان بس خفت أحكي لحد يفكروني مجنون" – the conspiracy theorist response

"هو في إشي بحياتنا صح، لا مصاري ولا شغل ولا سيارة ولا أمن، والله الدنيا زفت بس شو إنسوي، الله يعينا – هلا عمي!" – every other Jordanian

6 comments:

  1. very funny & quite accurate! my favourite is the taxi driver's :)

    ReplyDelete
  2. you didn't mention the Jordanian that said: ونشكر جلالة الملك و الحكومة الرشيدة

    ReplyDelete
  3. Garfan: ونشكر جلالة الأردني الغالي الهاشمي البطل الكبير ذات السمو و الجلالة الملك عبد الله الثاني بن حسين... يعيش جلالة الملك المعظم

    Hehehe.

    ReplyDelete